Ouderbetrokkenheid en -participatie in de klas!
Ouderbetrokkenheid en -participatie in de klas!
Het welbevinden en de persoonlijke ontwikkeling van het kind bevorderen met behulp van de ouders (en familie).
Tijdens mijn driejarig durende opleiding tot Freinetleraar ben ik hiermee aan de slag gegaan in mijn klas en heb ik de verwachtingen, successen, pijnpunten,.. en vooral mijn persoonlijke ervaringen hierover in kaart gebracht.
In de PowerPoint en uitgeschreven bundel komen aan bod:
– Persoonlijke beginsituatie
* Ik botste aan tegen…
* Wat deed ik al (2016-2017)
* Waar wil ik naartoe werken
– Input van de leerlingen
– Input van de ouders
– Leesvoer
* Pedagogie van het werk
* Kleuters aan het werk
* Samen school maken
* Invarianten
* Klasse
* Warm, welkom en wederkerig
– Bijsturen en uitwerken van ideeën (2017-2019)
– Extra praktijkvoorbeelden
– Waar sta ‘ik’ op dit moment (2019)?
* Wat loopt goed?
* Wat kan nog beter?
– Wat wil ik nog verwezenlijken in de toekomst?
– Wat heb ik geleerd?
– Tot slot…
Aarzel niet om me te contacteren als je dit graag wil ontvangen om uit te wisselen of meer info wenst in verband met dit onderwerp.
Maaike Hermans